poniedziałek, 19 marca 2012

Metoda nauki języków


     Witaj.


  Chciałbym Tobie przedstawić bardzo prostą i skuteczną metodą nabywania zdolności rozumienia i komunikowania się w danym języku. Nie wiem czy wiesz, ale poznanie 100 najczęściej używanych potocznie słów w języku angielskim, pozwala zrozumieć aż 50% treści wyrażanych w tym języku. Jeśli rozszerzysz ten zakres do 1000 najpopularniejszych słów, w dowolnym języku, to będziesz rozumiał nawet około 99% docierających do Ciebie komunikatów.
  Dla uproszczenia, będziesz mógł znaleźć na moim blogu 1000 najpopularniejszych słów z języka angielskiego oraz sposoby szybkiego nabywania wiedzy.  
  Zanim rozpoczniesz naukę wybierz, ile słów będziesz się uczył dziennie, zaplanuj to. Pomoże Ci w tym ,,Filozofia Kaizen'', czyli metoda małych kroków. Narzucaj sobie po 3-10 słówek dziennie(np.przed pracą lub rano jak wstaniesz), po to aby Twój mózg wiedział, że sobie z tym poradzi bezproblemowo.  Przed rozpoczęciem nauki wypisuj sobie słowa na kartkę(łatwiej zapamiętasz) – w ten sposób każesz swojemu umysłowi zwrócić na nie uwagę i nie musisz dłużej patrzeć na listę, która nie kojarzy się zbyt dobrze. Wypisuj słowa pomijając te, które już znasz. Jeśli miałeś już styczność z językiem, to będzie ich całkiem sporo – w końcu to najczęściej używane słowa.
  Gdy uczysz się danego słowa np. ,,wardrobe'' czyli szafa, podejdź do tego przedmiotu i wypowiedz to słowo a zaangażujesz dużo więcej zmysłów niż Ci się wydaje.
  Aby wspomóc naukę języka, pamiętaj że bardzo ważny jest kontakt z językiem. Wtedy uczysz się nieświadomie i przyspieszasz tempo świadomej nauki. Dlatego oglądaj filmy, czytaj książki czy słuchaj piosenek w danym języku. Do tego używaj go w konwersacjach – poproś znajomych o wspólne rozmowy w obcym języku bądź użyj internetu i rozmawiaj ludźmi z drugiego krańca globu.
  Wiedz, że Twój umysł nie ma granic.



7 komentarzy:

  1. Ucząc się języka obcego warto po czasie sprawdzić swoją wiedzę i rozwiązać w tym celu test poziomujący https://lincoln.edu.pl/krakow/wybierz-test/. Testy poziomujące wykorzystuje się do oceny poziomu zaawansowania umiejętności dotyczących m.in. gramatyki, pisowni, słowotwórstwa, czy leksyki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jest wiele metod nauki języków obcych i myślę, że każda z nich po trochu na pewno coś daje. Ja jestem wielką zwolenniczką również używania audio kursów https://www.jezykiobce.pl/s/41/angielski-audiokurs bpo wtedy uczę się języka angielskiego kiedy tak naprawdę chcę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja jestem przekonany, że najlepszą metodą nauki języków obcych jest po prostu udanie się do szkoły językowej na kurs. Dlatego również jestem zdania, ze odkąd wysłałem dziecko na kurs języka angielskiego do https://earlystage.pl/ to ten wybór był bardzo właściwy.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak już zostało wspomniane jest kilka ciekawych form nauki języka angielskiego. Ja teraz rozważam wysłanie na kurs języka angielskiego moich dzieci. Czytałem także na stronie https://mamydziecko.pl/angielski-dla-dzieci/52560 dlaczego właśnie warto wysłać maluchy na naukę języka angielskiego.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ciekawie to zostało opisane. Będę tu zaglądać.

    OdpowiedzUsuń
  6. Naprawdę bardzo fajnie napisano. Jestem pod wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
  7. Wydaje mi się, że nauka języków obcych jest ważna i tym bardziej jeśli mówimy tu o języku angielskim. Jestem zdania, że także fajnie jeśli nauczyciel się szkoli. Gdzie znaleźć takie szkolenia opisano w http://jobtime.pl/porada/7/223/Szkolenia-dla-nauczycieli-jezyka-angielskiego---gdzie-szukac.html i może to być bardzo przydatne.

    OdpowiedzUsuń